Milano’da Yapılacak 5 Şey

Cinque Terre bölgesine yaptığımız ziyarette Milano'yu İtalya'ya ulaşım noktası olarak kullandık. Bu gezimiz, ilk bebekli yurtdışı seyahati olması açısından özeldi. Cinque Terre gezi notlarımı buradan, Portofino gezi notlarımı da buradan okuyabilirsiniz.

2011'deki İtalya seyahatimzde de Milano'ya uçmuş, Venedik, Floransa ve Toskana bölgesinde birkaç yer görmüştük. O gezimiz için de buraya tık tık…

O zaman Milano'da çok az zaman geçirebilmiştik. O aralar blog işinde yeniydim, yüzeysel de olsa bir yazı yazmışım. 2011'deki Milano gezi notlarım bu linkte.

Bu sefer Milano'nun ana havaalanı olan Malpensa'ya değil, biraz uzaktaki Bergamo havaalanına uçtuk. Bergamo'dan Milano'ya otobüsler kalkıyor, kişi başı 5 euro. Birkaç otobüs firması var, saatlerine bakarak birini seçebilirsiniz. Otobüsler sizi Milano Centrale isimli merkez tren istasyonuna bırakacak. Beragamo hava alanı – Milano merkez yaklaşık 1 saat sürüyor.

Milano'daki konaklamamızı önceki gibi Milano Centrale tren istasyonuna yakın seçtik. Şehre trenle ulaşacaksanız veya şehri trenle terkedecekseniz iyi bir lokasyon seçimi olur. Üstelik istasyondan turistik yerlere yürüyebileceğiniz gibi metroyu da kullanabilirsiniz.

Yine de uyarayım: Tren istasyonunun önündeki meydanda birçok Afrikalı vatandaş başıboş dolanıyor. Laf atabiliyorlar ama bence zararsızlar.

Bu seferki otelimizin ismi Hotel Aosta idi. Geceliği 90 euro olan otelimiz bence fena değildi. Lokasyon süper, odalar temizdi. Kahvaltı dahil değildi. Memnun kaldık.

Çok yeterli olmasa da hali hazırda bir Milano yazım olduğu için bu sefer farklı bir içerik hazırlayayım dedim. Sizin için okuması, benim için yazması kolay olacağı için Milano'da yapılacak şeyleri maddeler halinde sıralıyorum:

1- Turist ol:

Milano'nun en önemli turistik aktivitesi ihtişamlı katedral Duomo di Milano'yu görmek. Görmek yetmez, önünde fotoğraf çekilmek şart.

Duomo di Milano

Duomo'nun önünde fotoğraf çekilmezseniz Milano'ya gitmiş sayılmıyorsunuz, ona göre!

Biz pozumuzu verdik, görev tamam!

Duomo'nun hemen yanındaki Galerria Vittorio Emanuele II de görülmeli. Dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri olduğu söyleniyor, Prada'nın tarihte açılan ilk mağazası da buradakiymiş.

Panoramik Galleria Vittorio Emanuele II

Yine pozumuz verdik. Tavan ve duvar süslemelerini de inceledik

2- Sanata Doy:

Leonardo Da Vinci'nin ünlü eseri "Son Akşam Yemeği", Milano'da Santa Maria delle Grazie Kilisesi'nin içinde. Eseri görmekiçin çok önceden bilet almanız lazım ama ben o kadar planlı olamadım bu gezide. 2. Milano ziyaretim de eseri göremeden geçti.

Cimitero di Monumentale di Milano yani Monumental Cemetry, yani zenginlere ait anıt mezarlar ziyaret edilebilir. Mezar gezmek Türk kültürüne göre kulağa hoş gelmese de, mekanın fotoğraflarına bakıldığında heykeller harika görünüyor.

Görsel Google'dan

Milano'nun önemli müzelerinden Pinacoteca di Brera ziyaret edilebilir, Bellini'nin, Raphael'in eserleri görülebilir, hala sanata doyulmadıysa La Scala isimli opera salonunda bir opera izlenebilir… Zira La Scala dünyadaki en ünlü opera binalarından biriymiş.

3- Alışveriş Yap:

"Elbisemi Milano'dan aldım şekerim" cümlesini kurmak istiyorsanız, veya ortamlarda "Milano'da alışveriş bir başka canımss" diye ahkam kesme niyetindeyseniz alışverişe zaman ayırın.

Mağazaların bol olduğu adresler: Via Monte Napoleone, Galleria Vittorio Emanuele II, Corso Buenos Aires, Corso Como Caddesinin devamındaki alışveriş merkezi vs…

10 Corso Como'nun tasarım ürünler satan mağazası

Alışveriş yapmasanız bile Milano'da vitrinler büyüleyici. Hem de bakmak bedava!

Moda'nın merkezi Milano'da ben de bu elbiseyi beğendim mesela 🙂

4- Gez Toz

Sokaklarda gezin, bol bol yürüyün.

Duomo ve çevresi, Brera bölgesi, Corso Como Caddesi yürüyerek keşfedebileceğiniz yerlerden.

Brera Bölgesi

Brera Bölgesi'nde balkonlar çok cici

Ünlü caddelerden Corso Como

Bazı caddeler cıvıl cıvıl

Milano Centrale istasyonu o kadar ihtişamlı ki, tren kullanmayacaksanız bile gidip içini dışını gezin derim.

Milano Centrale tren istasyonu

Navigli Bölgesi de çok hoş, yeme içme bölümünde değineceğim.

Navigli çok canlı bir muhit

Navigli'de akşamüstü

5- Ye iç:

Aperitivo, yani akşamüstü içkinin yanında atıştırılma sunulması Milano'da çok önemli bir aktivite.

Siz bir içki ısmarlıyorsunuz, yanında atıştırmalık bir şeyler getiriyorlar veya barların iç kısmında açık büfe olarak sunulan meze tarzı yiyeceklerden kendinize bir tabak hazırlayabiliyorsunuz.

Akşamüstü olduğunda herkesin elinde turuncu bir içecek görmeye başladık. Tabii merak edip sorduk, nedir adı? Spirtz miş. Hemen ısmarladık 2 tane.

Milanolular'dan neymiz eksik?

İçeceğin yanına atıştırmalığımız da geldi. Hem spritz denedik, hem de aperitivo yaptık. İçimi kolay, ferah bir içkiymiş Spritz.

Aperitivo dedikleri

Biz aperitivo keyfimizi turistik olan Corso Como Caddesi'nde yaptık ama daha lokal bir tecrübe için Largo la Foppa Caddesi'ndeki mekanları önerebilirim.

Corso Como Caddesi'ndeki mutlaka uğramanız gereken mekan kapı numarası 10 olan 10 Corso Como. Burası hem kafe, hem restoran, hem de tasarım ürünlerin satıldığı bir mağaza.

10 Corso Como kafe bölümü

Önceki Milano ziyaretimizde burada bir şeyler içmiştik. Şimdi ise sadece fotoğraf çekmek için uğradık. Geceleri de ışıl ışıl, çok güzel oluyor.

Yeme içme için Milano'da herkes soluğu Navigli Bölgesinde alıyor. Navigli Bölgesine ulaşmak için metronun M2 hattının Porta Genova durağında iniyorsunuz. Kanal kenarına sıralanmış yüzlerce restoran var.

Kanal kenarında bisikletler, kafeler

Ortam hoş, Amsterdam havasında biraz. Restoranlar hakkındaki uyarım: kalabalık ve pahalı.

Brera bölgesi de yeme içme seçenekleri açısından zengin.

Brera

Kırmızı beyaz kareli masa örtüsü İtalya'da bir klasik

Kahvaltı için Foursquare'de bulduğum Pave isimli mekana gittik. Çok popülerdi ama sadece hamurişi satılan bir yerdi. Yediğim peynirli – rokalı kruvasan sanırım Türk stili kahvaltıya tek uyan şeydi burada satılanların arasında.

Minimalist tasarımlı Pave, Milano'da popüler bir kahvaltıcı

Kruvasan – kahve ikilisi tipik bir İtalyan kahvaltısı

Milano'ya bebekli gidilir mi derseniz, cevabım: Evet! Cinque Terre'den sonra burada medeniyete döndük ve bebek arabamızı kullanabildik. Kaldırımlar ve yollar gayet elverişliydi. Sadece metroya binerken her yerde asansör bulamadık, bazı merdivenlerde bebek arabasını kucaklamak zorunda kaldık.

Biz normalde küçük bir şehirde yaşadığımız için Ekin ilk kez Milano'da metroya bindi.

Ekin'in ilk metroya binişi

Milano hatırası

Bir İtalya seyahatimizin daha sonuna geldik. Nice yollar dilerim hepimize!