Milano Gezi Notları

Promosyonlu uçak bileti ayarladığımız için Milano'ya düşmüştü yolumuz. Sıradaki destinasyonlar Floransa ve Venedik olunca Milano biraz gölgede kaldı. 1 gece ayırdık sadece.

Malpensa havaalanına indi uçağımız. Gitmemiz gereken yer Milano Stazione Centrale. Yani merkez tren istasyonu. Ertesi sabah buradan trenle Floransaya gideceğimiz için istasyona yakın bir otel seçtim.

Milano Centrale (Çentrale diye okunuyordu) tren istasyonundan bahsetmeden geçmemek lazım, tarihi bir yapıydı. İçinde de gayet özenli mağazalar vardı. Trene binmeyecek bile olsanız istasyona uğrayın derim.

Burada yaşadığımız bir saçmalığı da paylaşayım, şehir haritasını bize 5 euroya satmaya çalıştılar. Her yerde bedava dağıtılan şeyi satma çabası tabii ki başarısız oldu ve biz bir şekilde oteli bulup otelden bedava harita edindik.

Kaldığımız otelin ismi "Hotel Charly". Uygun fiyatlı ve tren garına yakın olduğu için burayı tercih ettim. 5 dakika yürüme mesafesi olmasına rağmen çok yağmur yağdığı için "keşke 3 dakika uzakta olanlardan ayarlasaydım" dedim içimden 🙂 Çok süper bir bölge değil ama 1 gece kalmak için idare ederdi. Daha uzun zamanınız varsa bu muhiti tercih etmeyin derim.

Milano tam bir alışveriş şehri. Önemli İtalyan markalarının görkemli dükkanları var. Mango'nun bile vitrin tasarımı bir başkaydı. Niyet alışverişse buraya günler yetmez.

Otelden meşhur Duomo'ya metro ile gittik. Duomo, şehrin merkezinde gotik mimariye sahip büyük bir katedral. Binanın büyüklüğünden ve dışındaki ayrıntılardan etkilenmemek mümkün değil.

Duomo @ Milano

Duomo'nun hemen sağında dünyanın en eski alışveriş merkezi olduğu söylenen Galleria Vittorio Emanuale II var. İçinde son derece lüks mağazalar barındırıyor. Buradaki Prada 1913 yılında açılmış ilk mağazasıymış.

Galleria Vittorio Emanuale II

Yemek olayına gelecek olursak, internet ve dergi araştırmalarımın sonunda "Bagutta" diye bir restoranda karar kıldık. Yediğimiz yemekler lezzetli, mekan da çok hoştu. Çok ekonomik bir seçim olduğunu söyleyemem ama pişman olmadık.

Trattoria Bagutta

Gece vakti şehirde yürüyerek çok canlı olan Corso Como adlı caddeye ulaştık. Herkesin tavsiye ettiği "10 Corso Como" adlı kafe bu caddede 10 numaralı bina. Gerçekten ambiyansı müthiş bir yer, tavsiye edildiği kadar var, her giden uğramalı diyorum.

10 Corso Como

Leonardo da Vinci'nin "Last Supper" tablosu Santa Maria delle Grazie kilisesinin içindeymiş. Gittiğiniz sezona göre önceden randevu alınmasında yarar varmış. Biz gidemedik maalesef.

Ve ertesi sabah erkenden Floransa'ya doğru yola çıktık.

Son Yazılar
Yorum ( 7 )
  1. Celal Sungur
    25 Kasım 2014 at 22:00
    Cevapla

Milano metro istasyonlarında bilet makinelerinin yanında size yardımcı olmak isteyen insanlar tarafından dolandırıldık.\r\n24 saatlik 4.5 euro değerinde bilet aldığımızı sanıyorduk. 1.5 euro değerinde tek seferlik bilet almış yardım eden. 10 euro ya 3 euroluk bilet aldık yani. Paranın üstünü alalım dedik, 1 euro artıyor o da benim olsun dedi, paranın üstünü beklemeden ayrıldık. 2 metro binişimizde durumu fark ettik.

2. Melike Kutlay Cengiz dedi ki...
    26 Kasım 2014 at 22:00
    Cevapla

Paylaşım için teşekkürler Celal Bey, gidecek olanların kulağına küpe olsun. Bize de şehir haritasını parayla satmaya çalıştılar. Demek ki Milano’da dikkatli olmak gerek!

3. Gül
    26 Ocak 2016 at 22:00
    Cevapla

hARİKASINIZ GERÇEKTEN GEÇEN YAZ PRAG VİYANA BUDAPEŞTE TURU ÖNCESİ BLOGUNUZU KEŞFETMİŞ OLUP DAHA ÖNCEDEN YUNAN ADALARI ÖNCESİNDE DE GÖRSEYMİŞİM KEŞKE DEMİŞTİM. NEYSE Kİ ŞİMDİ İTALYA NOTLARINIZI ALDIM VE YAZIN KULLANACAĞIM. GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL YAZIYORSUNUZ. AYRICA AMSTERDAM PLANIMIZ DA VAR İLGİLİ YAZIYI ŞİMDİ OKUYACAĞIM HEYECANLA 🙂

4. melike kutlay cengiz
    27 Ocak 2016 at 22:00
    Cevapla

Merhaba, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Size rehberlik edebilmekten zevk duydum. İtalya yazılarım ilk yazılardan olduğu için daha amatör ama yine de bir fikir verebilir. İyi seyahatler!

5. Ezgi
    2 Şubat 2016 at 22:00
    Cevapla

Dubaı gezi notlarınızı da zevkle okumuş, notlar almış, gittiğimizde önerdiğiniz yerklere uğrayıp hep minnet etmiştik size^^ BU YAZ DA İTALYA’YA GİDİCEZ VE YİNE NOT ALIYORUM ÖZELLİKLE YEME-İÇME-EĞLENME YERİ ÖNERİLERİ SÜPER OLUYOR:) ÇOK TEŞEKKÜRLER=)

6. gezgin
    25 Nisan 2016 at 21:00
    Cevapla

Birde bu rehber var, bir incelemenizi öneririm :)\r\nhttp://travellerpost.net/milano-gezi-rehberi/

7. eniyiyerler
    17 Temmuz 2017 at 23:00
    Cevapla

bir gezgin olarak yazıya bayıldım.